دختران افتاب

یا زهرا

دختران افتاب

یا زهرا

دختران افتاب

سلام دوستان عزیز من دختری هستم از دختران مشرق زمین
اینجاپاتوق تمام بچه های امروزی و محجبه هست .. با نظراتتون مارو خوشحال کنید .. یاد�ون نره هر روز به ماسر بزنیدامیدوارم لحظات خوشی رو در وب بگذرونید ..
و با خواندن مطالب وبــ، میفهمید که داشتن حجاب چه حس زیباییست ...
ــــــــــ♥ـــــــــــ♥ــــــــــــ♥ــــــــ
من به خاطر وضع حجاب جامعه خیلی ناراحت بودم به همین خاطر وبلاگی ساختم تا شاید بتونم یه خورده ازاین مشکل رو حل کنم ودل فاطمه زهرا (س)کمی شاد بشه میدونم راه طولانی درپ یش داریم اما به امید ان روز....

طبقه بندی موضوعی
تعلیم و تربیت، عبارت است از فراهم آوردن زمینه ها و عوامل به فعلیت رساندن یا شکوفا ساختن شخص در جهت رشد و تکامل اختیاری او به سوی هدف های مطلوب و بر اساس برنامه ای سنجیده شده .(1)

از جمله ی ذکر شده در بالا می توان به اهمیت تعلیم و تربیت پی برد، با تعلیم و تربیت درست و الهی می توان به درجات رفیع الهی رسید و از سوی دیگر با تعلیم نادرست در سراشیبی سقوط خواهد افتاد.

تربیت و آموزش فرزندان از بدو تولد و در ماه ها و سال های ابتدایی زندگی آن ها شروع می شود و نباید این موضوع را به تاخیر انداخت مسئله ای که بسیاری از پدر و مادر ها به آن توجه ندارند.


در نقش تربیتی خانواده همانطور که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در بیان نقش برتر مادر در تربیت فرمودند:
[بچه] در دامن مادر بهتر تربیت می شود، تا در جوار پدر (2). عاطفه مادری سبب می شود وی بیش از دیگران به کودک خود توجه نماید؛ و نیز موقعیت زیستی روانی و همراهی دائمی مادر با کودک، نقش بالاتری نسبت به پدر که زمان کمتری با کودک می گذراند، دارد و کودک، او را به عنوان اولین و مطمئن ترین رهبر می پذیرد.

در بحث حجاب و عفاف هم همین موضوع صادق است، فرزندان در سنین کودکی می آموزند و در این آموختن والدین خود و بخصوص مادر را الگو قرار می دهند، مهمترین نقش و اصل تربیتی در فرزندان تربیت عملی و عینی است، کودک رفتار هایی را که می بیند سرمشق خود قرار می دهد، اگر مادری که به عنوان الگو در ذهن کودک در نظر گرفته شده است به حجاب و پوشش خود اهمیت دهد کودک نیز از همان سال های ابتدای زندگی حجاب را می پذیرد و آن را به عنوان یک باید در ذهن خود می یابد.

خانم طباطبایی، عروس بزرگوار امام(ره) نقل می کنند:
امام (ره) نقش مادر را در خانه بسیار تعین کننده می دانستند و به تربیت بچه اهمیت زیادی می دادند. گاهی ما به شوخی می گفتیم: پس زن باید همیشه در خانه بماند؟ ایشان در جواب می گفتند: شما خانه را کم نگیرید، تربیت بچه ها کم نیست. اگر کسی بتواند یک نفر را تربیت کند، خدمت بزرگی به جامعه کرده است. ایشان معتقد بودند که تربیت فرزند از عهده مرد بر نمی آید و این کار دقیقاً به زن بستگی دارد؛ چون عاطفه زن بیشتر است و قوام خانواده هم باید براساس محبت و عاطفه باشد.(3)

از بیانات امام خمینی (ره) به نقش خانواده و بخصوص مادر در شکل دهی آینده جامعه پی می بریم، بنابراین باید به این نهاد کلیدی و انسان ساز توجه ویژه ای داشت و خانواده را یکی از شاه کلید های رفع مشکل حجاب در آینده در نظر گرفت.

  • دختری ازتبار افتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی