عده ای گمان می کنند حجاب مانع ازادی و فعالیتهای اجتماعی زن است.
درباره ازادی,عقیده ها و سلیقه های مختلفی وجود دارد.تصور غربی ها از ازادی,نبودن قیدو بند برای رسیدن به مال وشهوت وخواسته های نفسانی انسان است ولی در نگرش اسلام,ازادی کلمه مقدس و دارای اصالت است که اندیشه و عقیده ازاد در راس ان قرار دارد.
بدین معنا که حیرت و ازادی جزو ذات انسان است و نباید انسان از این مقام تنزل کند,دیگران نیز حق ندارند انسانی را تحت سلطه خود دراورند.
شاید حجاب درظاهر به محدودیت زن تعبیر شود اما روح واقعی حجاب حکایت از محدودکردن کامیابی ها به محیط خانوادگی وهمسران مشروع وهمچنین سلامت جامعه ومصون ماندن ان از لجنزار مفاسد اجتماعی است تازمینه برای کمال اخلاقی اماده گردد.
آلفرد هیچکاک:
زن شرقی تا چند سال پیش به خاطر حجاب و روبندی که
به کار می برد خود به خود جذاب می نمود و همین مساله جاذبه
نیرومندی به آنها می داد اما به تدریج تدبیری که زنان این کشورها برای برابری
با زنان غرب از خود نشان دادند حجاب و پوششی که دیروز
بر زن شرقی کشیده شده بود از میان رفت
و همراه آن از جاذبه او هم کاسته شد.
همه چیز با نام افریننده زیبایی ها که مظهر کمال و زیبایی است شکل می گیرد وهر چیز زیبا قانون ودستورالعملی از طرف اوست.
با اندکی تامل وتعمق در زیبایی های هستی می توان به وجود خالق هستی پی برد.زیبایی هایی که همواره از پس پرده وحجابی نمایان می شود ونشانه ای بر وجود خالق خود هستند.
حجاب نیز یکی از زیبایی ها ونعمتهای الهی است همانگونه که پوشش برای جواهر وحصار برای گل بزرگترین نعمت است فرمان حجاب برای زن ومرد نیز از الطاف خفیه الهی است.حجاب رودی است از نجابت,گلی است از عفت,گوهری است پر قیمت,خورشیدی است با عظمت,کوهی است پر هیبت,معدنی از معرفت,جوازی بر حرکت,نشانی از خلقت,جوهری از جرات,پیامی از نبوت,ندائی از امامت,کلامی از عصمت وقانونی از حکمت جهت دست یافتن به دریای بی انتهای معرفت وحقیقت الهی که جدا ان را شایسته زنان ومردان کرده است.
کلیپ صوتی از سخنرانی استاد فرهنگ با موضوع حجاب
برای دریافت صوت، کلیک کنید.
*دل نوشت:
در این وانفسای دنیا،
دلخوشم به این پارچه ی مشکی؛
که شاید قلب محزون آقایم را نوازش کند...
زن،
در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بینقش در تاریخسازی؛ و در
تعریف غالباً غربی، بمثابهی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش میچربد و
ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایهداری جدید است، معرفی میشد.
شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه
غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و
ثابت کرد که میتوان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین حال، در
متن و مرکز بود. میتوان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصهی
سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازیهای جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت
در آمیختند و مردانهترین میدانها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح
کردند.
در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، زنانی ظهور کردند که میتوانند
تعریف زن و حضور او در ساحت رشد و تهذیب خویش، و در ساحت حفظ خانهی سالم و
خانوادهی متعادل، و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر بمعروف و نهی از
منکر و جهاد اجتماعی را جهانی کنند و بنبستهای بزرگ را درهم بشکنند.